۱۴۰۳ تیر ۲۶, سه‌شنبه

بروجردی؛ تهدید به اعدام و ترور از جاعش تا داعش


بروجردی در پادکست امروزش اعلام کرد که از سوی وزارت اطلاعات و همچنین تندروهای مذهبی خارج از کشور تهدید به اعدام و ترور شده است.

چند روز پیش یکی از شاگردان بروجردی از سوی وزارت اطلاعات احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته است، مامورین اطلاعات  توسط او پیامی برای بروجردی که در منزلش بصورت حصر به سر می برد ارسال کرده اند که یک سال و نیم است برای تو حکم اعدامت را گرفته ایم و منتظر باش! از سوی دیگر گروههای جهادی تروریستی اسلامی به دلیل مواضع اخیر بروجردی و انتقادات شجاعانه اش از دین و اصول و فروعش او را تهدید به ترور کرده اند.

بروجردی، که سابقا به نام و عنوان آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی شناخته می‌شد و بعدها با نام کاشف توحید بدون مرز معروف شد، روحانی مبارزی بود که هرگز با روحانیون حکومتی همراهی نکرد و مخالف حکومت دینی بود و نهایتا به جرم حمایت از جدایی دین از حکومت یازده سال زندانی بود و پس از یازده سال زندان بی وقفه بدون مرخصی بدون برخورداری از حق داشتن وکیل آزاد و محروم از دسترسی به خدمات پزشکی و دارو و درمان، در حالی که در اثر شکنجه‌های سخت و طولانی مدت زندانهای اوین و زندان نظامی یزد به شدت آسیب های زیادی دیده است و هنگام آزادی در سال ۱۳۹۵، حتی قادر نبود به تنهایی راه برود یا غذا بخورد همچنان در منزلش در حصر است.

بروجردی که از سال ۱۳۷۱ در امتداد حرکت علمی اجدادش به نام مکتب نور در راه رسیدن به توحید به دور از تعصبات و خودمحوری فعالیتش آغاز شد، و در طول این سالها چندین مرتبه از سوی دیکتاتورهای مذهبی ایران سرکوب گردید و بارها دستگیر و در زندان شکنجه شد. ایشان حتی مدتی در زندان توحید زندانی بوده است. نهایتا در سال ۱۳۸۶ اعلام کرد که لباس روحانیت را به نشانه اعتراض به جنایات آیت الله ها و روحانیون حکومتی، برای همیشه کنار گذاشته است و از همگان به ویژه خبرگزاری ها خواست که ایشان را هرگز آیت الله نخوانند و حتی اعلام کرد که لقب سید را هم از کنار نام وی حذف کنند. او که به تحقیق و مطالعه اسناد و مدارک دینی پرداخته‌است، نتایج تحقیقاتش را به تدریج از طریق تلفن و یا اینترنت در اختیار عموم قرار می دهد و هیچگونه فعالیت حزبی و تشکیلات سیاسی نداشته و ندارد و تنها به‌صورت تمام وقت در حال تکمیل یک دایره‌المعارف جامعی از اسناد و مدارک دینی که بیانگر تناقضات و عدم تطابق‌های اسناد کانونی دین است.

بروجردی در تدریس امروز خود که با عنوان تحریم سخن و با شماره ۴۷۶ در پادکستش منتشر کرده است به این تهدید ها اشاره کرده شجاعانه اعلام کرد که برای مرگ آماده است و از مواضعش کوتاه نخواهد آمد.

کلیپ زیر قسمتی از تدریس امروز بروجردی است که پس از تحریم شدن سخنرانی در سال۱۴۰۲ بصورت شعر افکارش را می سراید.

 


این جمله از بیانات بروجردی است که با صراحت نتیجه جستجوهایش را در یک جمله اعلام می کند:

من با مستندات دینی، سال‌های سال است به این نتیجه رسیدم که وحی، اختلالات از همهٔ امواج است، که عدل وجود ندارد، که خدایی که دین رسم می‌کند ترسیم می‌کند وجود ندارد.

ایشان ضمن اعلام خبر تهدیدات پی در پی جانی اخیر، خاظر نشان کرد

کنج خانه نشسته‌ام، هر کس جای من بود این مباحث را که می‌خواست مطرح کند فرار می‌کرد و به خارج از کشور می‌رفت، در خانه نشسته‌ام چون یقین به اعتقاداتم دارم و پای خونم هم ایستادم.

 

ما چون مسیح باید به دار آویخته شویم! من خیلی وقت است خودم را آماده کرده‌ام، دل بریدم از زندگی، مثل امیرالمؤمنین که می‌گوید ابن ملجم کجایی بیا من را بکش، من هم می‌گویم کجایید طناب دار را بیاورید.

اگر آن ابی عبدالله هزار و چهارصد سال پیش گفت: «فَیَا سُیُوفُ خُذِینِي» ای شمشیرها بیایید طرف من، این حسین هم امروز همین را می‌گوید! ای تروریست‌ها بیایید، ای صاحبان دار و اعدام بیایید!

 

پیش از این نیز در یکی از تدریس ها عنوان کرده بود:

 روی سرنیزه نشسته‌ام و ادیان و مذاهب جهان را به چالش کشیده‌ام، یعنی کلّ طرفداران ادیان و مذاهب را رو در روی خودم قرار دادم، کلّ حکومت‌هایی که در جهان وابسته به ادیان و مذاهب هستند رو در روی خودم قرار دادم که از هزار تنور رفتن بدتر است...


 

هیچ نظری موجود نیست: