۱۴۰۳ تیر ۲۶, سه‌شنبه

بروجردی؛ تهدید به اعدام و ترور از جاعش تا داعش


بروجردی در پادکست امروزش اعلام کرد که از سوی وزارت اطلاعات و همچنین تندروهای مذهبی خارج از کشور تهدید به اعدام و ترور شده است.

چند روز پیش یکی از شاگردان بروجردی از سوی وزارت اطلاعات احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته است، مامورین اطلاعات  توسط او پیامی برای بروجردی که در منزلش بصورت حصر به سر می برد ارسال کرده اند که یک سال و نیم است برای تو حکم اعدامت را گرفته ایم و منتظر باش! از سوی دیگر گروههای جهادی تروریستی اسلامی به دلیل مواضع اخیر بروجردی و انتقادات شجاعانه اش از دین و اصول و فروعش او را تهدید به ترور کرده اند.

بروجردی، که سابقا به نام و عنوان آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی شناخته می‌شد و بعدها با نام کاشف توحید بدون مرز معروف شد، روحانی مبارزی بود که هرگز با روحانیون حکومتی همراهی نکرد و مخالف حکومت دینی بود و نهایتا به جرم حمایت از جدایی دین از حکومت یازده سال زندانی بود و پس از یازده سال زندان بی وقفه بدون مرخصی بدون برخورداری از حق داشتن وکیل آزاد و محروم از دسترسی به خدمات پزشکی و دارو و درمان، در حالی که در اثر شکنجه‌های سخت و طولانی مدت زندانهای اوین و زندان نظامی یزد به شدت آسیب های زیادی دیده است و هنگام آزادی در سال ۱۳۹۵، حتی قادر نبود به تنهایی راه برود یا غذا بخورد همچنان در منزلش در حصر است.